I et nødstilfelle, når du trenger hurtig hjelp/informasjon, kan du kontakte Tryg Alarm på telefon +47 55 17 10 01.Telefonen er betjent hele døgnet året rundt. Dette nummeret er til bruk for deg som er på reise.
Alle styremedlemmer i Lederne har en tjenestereiseforsikring i Europeiske. Denne forsikringen er utvidet til å omfatte reiser for medlemmer og tillitsvalgte som deltar på kongress/ landsmøter, forbundsstyre, kurs, utvalg, konferanser og lignende arrangement i Ledernes regi. Gå til skadeskjema.
Avtalenummer: SP557591
Meld skader snarest, innen ett år! Også hvis du er i tvil om skaden gir rett til erstatning. Da får du en ordentlig vurdering og risikerer ikke at saken blir meldt for sent.
Bruk avtalenummer som gjelder for din forsikring.
30559 - Obligatorisk gruppeliv uten reservasjonsrett
30561 - Obligatorisk gruppeliv med reservasjonsrett
30562 - Frivillig gruppeliv
66618 - Frivillig kritisk sykdom
Ta kontakt med Ledernes forsikringskontor på telefon 22 54 51 50 eller e-post post@lederneforsikring.no Du vil da få tilsendt riktig skjema som fylles ut og returneres for videre behandling.
Ved dødsfall trenger vi skifte-/uskifteattest i tillegg.
Vi anbefaler deg å laste ned "Bli frisk"-appen: Last ned i App Store Last ned i Google Play Her kan du enkelt sende inn henvisning og bestille behandling. Du kan også bruke appen til legekonsultasjon over video og chat.
Du kan også benytte elektronisk skadeskjema til å sende inn henvisning / bestille behandling.
Når de har mottatt henvisningen, blir du kontaktet av helsepersonell som hjelper deg med alt du trenger. Du er garantert time innen 10 arbeidsdager.
Når et forsikringstilfelle er inntruffet er det viktig å melde dette til forsikringsselskapet uten ugrunnet opphold, og senest innen ett år. Hvis du ikke overholder meldefristen, risikerer du at retten til erstatning bortfaller. Ta kontakt om du har spørsmål.
Dette er et samleuttrykk for alle krav som skal meldes til forsikringsselskapet.
Avtalenummeret står på ditt forsikringsbevis. Dette finner du ved å logge inn.
Melder du skade elektronisk vil skjemaene etterspørre nødvendig dokumentasjon automatisk. Har du ikke det tilgjengelig, kan du avslutte skademeldingen og logge inn og fortsette på et senere tidspunkt.
Er du usikker anbefaler vi at du melder det som har skjedd til forsikringsselskapet. Da får du en konkret vurdering av din sak av en skadebehandler.